måndag 27 juni 2011

Förväntningar 2.0.

Mina svunna somrar ligger i mitt minne som långa dagar och korta nätter där ljuset alltid var sen-eftermiddags-rött och nätterna aldrig riktigt svarta. Doften av blommande träd och buskar, doften av tung, varm luft. Sena morgnar och ljusa fönster.

I själva verket har de senaste somrar jag kan minnas med någorlunda objektivt lynne fallit under ovan nämnda beskrivning ca 5 % av tiden. Resterande tid har varit fyra nyanser av grå till färgen, och väldigt, väldigt fuktig. Många av de vackra soltimmar meterologerna talar sig svettiga om har avnjutits av folk som inte varit jag, då jag jobbat eller varit bortrest till ett ännu gråare och fuktigare land än Sverige senaste somrarna.

Kommande projekt - Drömmar om sommaren i ett kallt betongkomplex - infinner sig i cyberrymden om inte tusen år.

Förväntningar. 2.0.

2 kommentarer: